Totalul afișărilor de pagină

Despre mine

vineri, 22 octombrie 2010

de ce nu intelege mihail poezia?










"singura evolutie posibila este evolutia amantei de plastic si cabluri electrice la bara"






Se cauta in contemporaneitate o revolutie a stilemelor , o nevoie atroce de autenticitate a expresiei artistice macina orice creator...apare astfel o dihotomie a intelegerii expresiei artistice una pentru critica de arta alta pentru publicul larg.Pe de o parte opera de arta , incifrata ca un rebus, care necesita in mod expres efort intelectual din partea receptorilor , pe de alta limpede ca si cristalul , directa si lipsita de ambiguitati.
De cele mai multe ori ambiguitatea express dorita din pacate ascunde snobismul intelectual , impostura artistica , aristocratia gustului.Se cauta si doreste in mod express o formula mereu noua a expresiei artistice , care ajunge prin obsesivitate sa destrame mesajul artistic si chiar tehnica artistica trimitand opera de arta in vicinitatea expresiilor ermetice si a jocurilor deductive.Scotand-o in mod iremediabil din imperuiul artei , exiland-o in cadrul expresivitatii non-artistice.
Si mai grav nevoia artificiala de autenticitate si lipsa reala de talent transfera obiectul artistic in zona , surprizei , a socului , a violentarii receptorului , a agresivitatii si vulgaritatii.O literatura de tip terorist care isi propune sa adanceasca angoasa receptorilor , sa provoace dezgust si chiar repulsie.O arta minora este aceea care supune intuitia artistica si nevoia de echilibrare estetica unor jocuri indirecte , sociale de cautare a celebritatii.O lume a vulgarului gratuit si al monstruozitatii artistice sociopate.O lume artistica in decli si bolnava in ea insasi din lipsa de talent real si expresivitate autentica.
Nu consideram in mod manierist si academic ca anumite expresii sunt triviale , nu exista un limbaj artistic anume...toate formele de expresi si toate sintagmele sunt permise atat timp cat nu deviaza spre terorism si angoasa , spre repulsie si scarba.Folosirea iconica a unor expresii care tin de scabros, alienatie si boala , doar pentru a conferii unui obiect artistic o motivatie in plus de a exista , sau un plus de atentie nu poate decat sa deraieze experienta artistica spre derizoriu si gratuit.
Creaturi vermiculare , articulate stramb , angosate de preeminenta imaginii si unui marketing virulent , lipsite se sens si unidimensionale isi multiplica artistic structura alienanta oferind-o receptarii publicului drept forma de expresie artistica.
Miza jocului este in fapt una singura , valoare sau succes , si mai ales modalitati de a accede la acest asa zis succes social prin instrumente de expresie artistica.Nu obiectul de arta primeaza cat modalitatile cat mai directe de a accede la un succes social .Orice modalitati de a infaptui aceasta sunt permise , orice cai sunt incercate .Este aceasta produsul unei neglijente sociale , a unei indolente creative , a unei superficialitati expresive.
Arta nu se poate subsuma ca inteles al demersului creativ in mod absolut nici uneia din cele doua perspective.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu