Totalul afișărilor de pagină

Despre mine

luni, 19 ianuarie 2009

pasaje golan.,,revenons anos moutons...



...in perioada clasei intai tatal meu a avut un accident de munca...oribil care dealtfel aproape l-a mutilat facial(a suportat o operatie rinoplastica ce i-a distrus irevocabil nasul)-nu te gandii la o monstruozitate cat la o cicatrica naspa-...

a facut cunostinta cu o familie de medici ce ne-au devenit buni prieteni de familie...

aveau o fata...O...

poate la fel de razgaiata ca si mine si foarte inteligenta,putin baietoasa de altfel prima oara cand ne-am intalnit parintii nostrii au reusit cu greu sa ne desparta deoarece ne incaierasem pe viata si pe moarte...
(am iesit din incaierare zgariat rau pe fata dar tinand trimufator catave fire de par in mana stanga facuta pumn)

era o fata de o frumusete asexuata cu o privie sagalnica si vicleana de tip Gavroche...mereu pusa pe cearta si de o vointa fara cusur,deosebit de incapatanata...

avea o mobilitate care pe mine ,mai meditativ, ma uluia...

prima noastra intalnire a decurs fara incidente notabile intre reprize extenuante de paruiala si lovituri directe,puternice si fara pic de remuscari...(am fost apoi certati si pedepsiti si de parintii nostri dupa aia,desigur)

dupa ce fiecare si-a marcat teritoriul totul a devenit mult mai simplu...ne-am acceptat ca egali.

cum ti-am zis O era spirt,argint-viu si prima chestie pe care a facut-o a fost sa intre in gasca noastra de haiducei,a batut vre-o trei si in aproximativ cincisprezece minute a fost acceptat ca membru cu drepturi depline,ba mai mult haiduceii i-au spus si parola noastra secreta pe care cu totii jurasem sa o aparam cu pretul vietii...
am intervenit violent la o asemenea tradare si s-a iscat o invalmaseala de chiote , genunchi si pumni din care cu greu am reusit sa iesim...
a fost o vacanta de vara magica...

alaturi de Oana si imaginatia ei vie(gasea cele mai neasteptate solutii in bataliile dese si grele pe care le duceam cu celelalte hoarde de derbedei pentru un teritoriu cat mai extins in Poienita_loc verde de la marginea orasului)am devenit in curand haita lider si orice trocuri,schimburi,jocuri se faceau sub inaltul nostru patronaj...

atunci am capatat primele notiuni de politica,deoarece O care ne era strateg m-a desemnat pe mine Marele Arbitru,iar in conformitate cu noile reguli eu trebuia sa rezolv orice diferend creat intre diferitele factiuni,gasti,hoarde sau republici...

fiind un tintas foarte bun s-a hotarat sa desemnez vinovatul printr-o aruncare de piatra in plan vertical alaturi de cei care aveau ceva de impartit iar cel care avea sa fuga urma sa fie linsat...

linsajul era un fel de gramada fara varf,in care disperata victima era turtita absolut...

in aceasta perioada m-am apucat sa citesc de altfel Organonul lui Aristotel...si pe baza aceasta am creeat cu forta daca era cazul prima republica din Poienita...

presedinte am fost desigur ales Eu ..(ea prefera pozitia mai putin expusa)

in nici un an nu a mai fost o asa armonie in poienita...

ajungeam acasa tarziu(pentru un copil)la opt seara,transpirati si plini de praf dar fericiti...

cred ca asa se nasc dinastiile si autarhiile...

ne tranteam extenuati in pat,in camera mea unde continuam sa vorbim pana cand ne rapunea somnul...

acum am inteles eu distinctia majora intre o fata si un baiat din punct de vedere fizic...

daca eu aveam intotdeauna chef sa mai stam ,ea invariabil la un moment dat se cuibarea in mine,avand mereu grija sa intinda patura ca pe un cort a carui osatura era formata din genunchii ei indoiti,si adormea...

dupa zece-cinspe minute aprindeam lanterna sub patura si o priveam pana cand adormeam si eu...

banuiesc ca ii era frica de intuneric desii niciodata nu ar fi recunoscut-o...d-na C(mama ei)insistase ca O sa doarma cu mine...

invariabil diminetata ea ma trezea dupa ce in prealabil pregatise sandwich-uri...se pricepea al dracu de bine la tot ce tinea de viata practica...

eu care pe vremea aceea eram binecuvantat cu un somn exceptional(spre deosebire de insomnia ce ma macina de vre-o cinci ani)intotdeauna prelungeam sedintele de insistenta(cum le numisem intr-un moment inspirat)pana sfarseam cu laptele,ceaiul pe fata(mama nu zicea saraca nimic de lenjeria pe care trebuia sa o spele foarte des)....

deseori,eu ii magaiam parul aspru si sarmos,mai mereu in neoranduiala pentru a o linistii...avea dese accese de crize atunci cand nu reusea sa-si impuna punctul de vedere(si scrasnea groaznic, din dinti , in somn)...
ii mangaiam...parul...

am numit actul acesta "a mimiri"...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu